تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1403 - 13:00
کد خبر : 128368

آبروداری نسل جوان ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۴

آبروداری نسل جوان ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۴
کاروان المپیکی ایران کار خود را با ۱۲ مدال در المپیک پاریس به پایان رساند. تعداد مدال‌های کاروان ایران در تاریخ ادوار المپیک برای بار دوم دو رقمی شد.

اختصاصی جارستان: کاروان المپیکی ایران کار خود را با ۱۲ مدال در المپیک پاریس به پایان رساند. تعداد مدال‌های کاروان ایران در تاریخ ادوار المپیک برای بار دوم دو رقمی شد.

نتیجه‌ای که بیش از هرچیزی نشانه جاه‌طلبی و تحرک جوانان و ورزشکاران ماست. جوانانی عموما متولد دهه هشتاد (مبینا نعمت‌زاده، آرین سلیمی، سعید اسماعیلی، علیرضا مهمدی و رحمان عموزاد) و یا جوانانی متولد نیمه دوم دهه هفتاد ( امیرحسین زارع، مهران برخورداری و حتی ناهید کیانی) در دوره‌ای که گمان نمی‌شد باتوجه به شرایط اقتصادی و اعتماد اجتماعی کشور و عدم حمایت قوی مسئولین ورزشی، شاهد چنین مدال‌آفرینی توسط آنان باشیم.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با ۶ ملی پوش راهی المپیک ۲۰۲۴ شده بود با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

تیم تکواندو ایران که با چهار نماینده در مسابقات حاضر شد و هر چهار نفرشان توانستند مدال‌آفرینی کنند.

ناهید کیانی پس از چهار پیروزی در پاریس به نخستین زن ایرانی تبدیل شد که موفق شده به فینال المپیک صعود کند و با کسب مدال نقره در المپیک ۲۰۲۴، پرافتخارترین ورزشکار زن ایرانی در بازی‌های المپیک محسوب می‌شود.

آرین سلیمی، جوان طلایی تکواندوی ایران توانست پس از ۱۶ سال مدال طلای المپیک را برای ایران در رشته تکواندو کسب کند. پیش از آن، آخرین طلای تکواندوی ایران در المپیک را هادی ساعی در المیپک ۲۰۰۸ پکن به دست آورده بود. حال باتوجه به سن و سال کم او، امید است که بتواند با حضور طولانی و قوی در این رشته، رکورد هادی ساعی را بزند. هادی ساعی با دو مدال طلا و یک برنز، پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران است.

همچنین حسن یزدانی نیز با کسب مدال نقره در کنار غلامرضا تختی با یک مدال طلا و دو نقره در کشتی آزاد ایستاد و مشترکا در رتبه سوم پرافتخاران قرار گرفتند.

 

مدال‌آوران ایران در المپیک پاریس

 

مدال طلا: آرین سلیمی (تکواندو)- سعید اسماعیلی (کشتی فرنگی)- محمدهادی ساروی (کشتی فرنگی)

مدال نقره: مهران برخورداری (تکواندو)- ناهید کیانی (تکواندو)- علیرضا مهمدی (کشتی فرنگی)- حسن یزدانی (کشتی آزاد)- امیرحسین زارع (کشتی آزاد)- رحمان عموزاد (کشتی آزاد)

مدال برنز: مبینا نعمت‌زاده (تکواندو)- امین میرزازاده (کشتی فرنگی)- امیرعلی آذرپیرا (کشتی آزاد)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.